To blog opowiada o mojej końskiej pasji. Piszę tu o koniach i jeździectwie, mojej wielkiej miłości, o figurkach koni, które zbieram, marki Schleich-S... niemal o wszystkim, co jest związane z końmi.
Zapraszam do czytania!

sobota, 13 kwietnia 2013

Części ciała konia

Drodzy Czytelnicy!

Czy zdarzyła się Wam taka sytuacja? Dla przykładu, jesteście w szkółce jeździeckiej. Nauczyciel mówi Wam o czymś dla Was niezrozumiałym "Mój koń ma przepiękną, długą grzywę, 150 cm w kłębie i zaokrąglony zad. Trzeba uważać, żeby nie jeździć na nim zbytnio na przodzie, a poza tym jest świetny." Zapewne doświadczeni jeźdźcy, wiedzą o czym mowa, ale co jeśli jesteśmy
początkującymi?
Sama muszę przyznać, że sporo zapomniałam o tym, jak się nazywają niektóre części ciała konia, więc to dla mnie okazja, żeby je sobie przypomnieć. Dzięki temu, zawsze będziecie pamiętali części ciała konia!
 

  1.  potylica
  2. grzywa
  3. kłąb (stąd min.: wysokość w kłębie)
  4. grzbiet
  5. krzyż
  6. nasada (inaczej "początek") ogona
  7. ogon
  8. podludzie 
  9. staw skokowy
  10. nadpięcie tylne
  11. staw pęcinowy
  12. pęcina
  13. kasztan
  14. puzdro (u ogierów lub wałachów), wymię (u klaczy)
  15. zad
  16. mostek 
  17. kopyto
  18. koronka
  19. nadpięcie przednie
  20. staw nadgarstkowy
  21. pierś
  22. łopatka
  23. szyja
  24. ganasz
  25. bródka
  26. nozdrze 
  27. grzywka
Pozdrawiam

horsefan


1 komentarz: