To blog opowiada o mojej końskiej pasji. Piszę tu o koniach i jeździectwie, mojej wielkiej miłości, o figurkach koni, które zbieram, marki Schleich-S... niemal o wszystkim, co jest związane z końmi.
Zapraszam do czytania!

niedziela, 24 listopada 2013

Schleichowy komiks - "Szkoła"

Hej Kochani!

Tak jak obiecałam - komiks!
Udało mi się go wczoraj zrobić telefonem przy pierwszej wolnej chwili. Scenariusz wymyśliłam na poczekaniu, więc nie miejcie do mnie pretensji, jeśli Wam się nie spodoba.
Komiks ilustruje spojrzenie na wszechobecną w dzisiejszych czasach szkołę, która ma ostatnio tak zajmuje mi czas. (Stąd też pomysł na historię.) Zmieniłam także wygląd dialogów - w poprzednim komiksie (tu) były dymki, ale wiedzcie, że zrobiłam je w programie Paint, ale dość szybko zapomniałam jak się robi odpowiednią rozdzielczość zdjęć, przy okazji nie powiększając pikseli. Czytaliście kiedyś "Koziołka Matołka"? Jeśli nie, to powiem krótko, że tam dialogi były pod obrazkami. I tak ja to zrobiłam. Poza tym, zwierzęta w komiksie mówią, więc się nie zdziwcie...

Poznajmy bohaterów komiksu.





Bułany źrebak na drugim planie to Fiord i jest rasy achał-tekińskiej. Ta mała, kara klaczka za nim to Carmen (czytać: karmen), rasy fryzyjskiej. Obok niej jest jeszcze jedna źrebaczka, także bułana, ale trochę ciemniejsza od Fiorda. Jest rasy andaluzyjskiej i na imię jej Elena. Obok nich są dwie bliźniaczki-kucyki, rasy szetlandzkiej - Moon (ciemniejsza, znajduje się trochę z tyłu) i Sun (jaśniejsza, jest bardziej z przodu).

Fiord: Wy, a wiecie co to właściwie jest szkoła?
Carmen: Nie wiem, ale słyszałam, że ludzkie źrebięta chodzą tam się "uczyć". Całe dnie spędzają w ławkach, gapiąc się na dorosłego człowieka, którego nazywają nauczycielem.
Moon: Co za nuda! Ja bym umarła w takich warunkach, a ty Sun?
Sun: Ja też. A to siedzenie w ławkach - co za koszmar!

Elena: A mnie interesuje ta "szkoła". Chodźcie, dowiedzmy się czegoś.
Carmen (niechętnie): No, dobra...
Moon & Sun: Taaaak!!!









[Nieopodal przechodzi stajenna Agnieszka]
Moon: Hej Aga!
[Kobieta, nucąc pod nosem, zwraca na nią uwagę]
Agnieszka: Cześć, źrebaki.
Elena: Chcielibyśmy się dowiedzieć, co to jest szkoła.
Agnieszka: Szkoła? To takie miejsce, gdzie ludzie uczą się różnych rzeczy.

Fiord: Jakich rzeczy?
Aga: Przeróżnych. Matematyki, języków, historii, przyrody...
Źrebaki razem: Aha.

Elena: Carmen twierdzi, że w szkołach ludzie ciągle siedzą w ławkach i gapią się na jakiegoś dorosłego. Czy to prawda?
Agnieszka: Tak, ale uczniowie nie słuchają ciągle słów nauczyciela. Mają przerwy i obiad, a potem, po paru lekcjach idą do domu albo mają dodatkowe zajęcia.
Carmen: Uuuuu...
Sun: To zdecydowanie nie dla mnie. Za dużo nudy.
Moon: I nauki. Ale dzięki Aga, za to, że nam wyjaśniłaś.





Aga: Spoko. Miło mi było Wam to wyjaśnić. To pa, muszę już iść.
Źrebaki: Paaa!


Sun: Jeju, współczuję ludzkim źrebiętom. Muszą cały dzień się uczyć.
Fiord: Mi także ich żal. Za mało ruchu.
Carmen: Cieszę się, że jestem koniem. Mogę biegać cały dzień po polu i bawić się, nie tak, jak tamci.
Elena: No, bez przesady. Roczniaki już się uczy chodzić z siodłem na grzbiecie. Prędzej czy później, i tak będziemy musieli się uczyć.
Moon: Nieeee....!


Fiord: Ej, a może się w coś pobawimy?
Elena: Już wiem! W berka!
Moon, Sun i Carmen: Tak, w berka!
Fiord: Okej, a kto jest berkiem?
Reszta: TY!!!
Fiord: Dlaczego ja?





                                                                        KONIEC

Mam, nadzieję, że komiks Wam się podobał:)

Pozdrawiam

horsefan

12 komentarzy:

  1. Komiks super, bardzo mi się podoba!!! Rzeczywiście, biedne te ludzkie źrebięta (czyli my)...
    Pozdrawiam,
    Pola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, biedni my... Chciałam to pokazać w sposób taki, jakbym była koniem i... voila!
      Pozdro
      Zosia

      Usuń
  2. Ja sobie też nie zazdroszczę :D Konie mają lepiej. W skzole jest za dużo nudy :D

    Skom? http://madame-carmelle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie uważam, żeby szkoła była aż tak nudna, ale nauczyciele na pewno powinni by zmienić sposób prowadzenia lekcji, bo wtedy one stają się nudne. A Ministerstwo Edukacji oczywiście milczy...
      Pozdrawiam
      horsefan

      Usuń
  3. Fajna historyjka :)
    nie lubię szkoły od 4 klasy podstawówki, a co teraz mam w gimbazie to sobie nie wyobrażasz. xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, że wyobrażam:)

      Usuń
    2. To sorki xD
      jula-blog.blogspot.com <- nowa notka, wpadnij proszę to dla mnie bardzo ważne ♥

      Usuń
  4. hej, świetny komiks :) zapraszam do mnie :
    http://konskie-galopady.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Super komiks . :) :*
    Przygnębił mnie ... troche ...... :d xd ;p
    Źrebaki , zdecydowanie , mają lepiej . :D
    Pozdrawiam , Paulinka.:3 . ♥ ♥
    Ps. http://zwierzakischleich.blogspot.com/ - wpadniesz ? Nowa notka jest . :3 :) ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak świetny komiks :)
    http://labelsout-lifedesigners.blogspot.com/
    Może obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny komiks ;)
    http://schleichewci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń