To blog opowiada o mojej końskiej pasji. Piszę tu o koniach i jeździectwie, mojej wielkiej miłości, o figurkach koni, które zbieram, marki Schleich-S... niemal o wszystkim, co jest związane z końmi.
Zapraszam do czytania!

poniedziałek, 8 października 2012

Jeździectwo Klasyczne vs. Jeździectwo Western

Drodzy Czytelnicy!
Przepraszam, że nie pisałam tyle dni, ale w mojej szkole nauczyciele zrobili nam kilka dość ważnych testów, ważnych na tyle, żeby pisanie odłożyć na później. Kolejnym powodem jest moje chwilowe przestawienie się na Minecrafta. Wiem, dziwne. . . dziewczyna gra w Minecrafta. . . Ale dla mnie to normalka.
Ale przejdźmy do tematu posta. . . A właściwie czym jest jeździectwo klasyczne, a czym jeździectwo western? Są to dwa, różniące się od siebie style jeździectwa. Każde z nich pochodzi z różnych części świata. Jeździectwo klasyczne wywodzi się głównie z Europy. Jest uprawiane na całym świecie. Jego głównymi dyscyplinami są: wyścigi w galopie, wyścigi w kłusie, zawody w skokach przez przeszkody, biegi przełajowe oraz ujeżdżenie. Zaś jeździectwo western pochodzi z Dzikiego Zachodu i raczej nie wywodzi się od jeździectwa klasycznego. Jego główne dyscypliny to: barrel racing, reining, cutting, trail class i western pleasure. Głównie jest uprawiane w USA. Jest  bardziej niebezpieczne niż jeździectwo klasyczne przez co nie jest bardzo popularne w Europie i Azji (Rosja).
Podsumowując, jeździectwo klasyczne to jeździectwo popularniejsze niż jeździectwo western ze względu na bezpieczeństwo. Zaś jeździectwo western jest narodowym stylem jeździeckim USA.

horsefan

PS Zagłosujcie w komciach, który styl lepszy! :)

1 komentarz:

  1. Nie zgodzę się z tym że jesy to bardziej niebezpieczne co jes niebezpiecznego w robieniu slalomu w galopie czy w wyscigu wokół beczek ? napewno nie spadniesz .... a w klasyku skoki - spada sie cały czas ... ujeżdżenie to nic więcej jak ciągnięcie konia po pysku ...

    OdpowiedzUsuń